събота, 9 октомври 2010 г.

WANTED DOWN UNDER или моят ПЛАН да стана ОЗИ

Да ПЛАНИРАМ  в детайли това ми е сила. И други сили имам – отварям капачката на буркана с лютеницата и на други стъкленици също, келнера винаги носи сметката на мен (!?), катаджия никога не ми иска рушвет, кучето (Дукеса Багира) винаги ми носеше пръчките и пак и пак, и в най-опиянените си мигове успявам да се прибера в къщи,  незнайно как но винаги неволно успявам да нараня най-близките си хора (дарба ще да е!?), та съм нещо като Балкански джедай...!!!

Нямах затруднения с планирането и ако Вие имате пишете ми, ще Ви огрея пък ще почерпите. Нали споменах, че те Австралийците на са като хората или по-скоро са, ама това би означавало, че ние Бълхарите не сме...?! Подробно са написали всичко, което би интересувало всеки кандидат-емигрант като мен. И четеш (на английски – нали Ви казах че съм Джедай) и почва първо да ти става невъзможно сложно разбирайки, че визата не можеш я купи на летището или да минеш паспортна проверка на гише Европейски граждани. Напротив, аха и да влезнем (Бълхарите) в листите Държави с невъзможен статут за виза. Но виждам, че в случая членството в EU (European Union) действа в наша полза. Всички визи с цел туризъм се подават и получават online (http://www.immi.gov.au/e_visa/visitors.htm) . Това ви е важно за когато му дойде времето да ми идвате на гости. Но спазвайте традициите моля. Без ракийка не тръгвайте!!! А и колетче да пратите става... ;)

Може да съм джедай, но действителността не прощава дори и на силата. Не го разбрах всичко от първо четене та повторих и потретих, абе голямо четене и кумане падна. Ама нейсе, накрая списъкът (учудващо кратък) със задачи се оформи в следният порядък:

1.       Спешно почваме курс по английски език. Трябва да е ефтин, качествен и интензивен. Изпитa IELTS се държи в София (не може да се купи – проверих!!!).
2.       Успоредно с това почвам да подготвям пакета с дикументи. Това включва превод и заверка на дипломи за образувание, документи за семеен статут и имотно състояние (да си преброим грошовете), професионални квалификации, а ние решихме да си обновим паспортите и личните карти, че и шофьорската книжка.
3.       Когато тескеретата са готови е ред на skill assessment, което по нашенски ще рече да ни признаят професията. Лесно е, четеш инструкциите и изпълняваш буквално каквото са поискали. Сакън да не си въобгъзите, че можете или знаете повече! Не бива, ще ви отхвърлят любезно молбата. Подробно е описано всяка професия или майстор какво знае, учи и върши и нищо повече!!! Схващате ли вече, че ние тук не сме като хората...мъкаааа, мъка, мъка.
4.       Когато точки 1.,2.,3. са изпълнени подавам молба да ЩАТ (в моя слуай Южна Австралия) за спонсорство!!! Нееее , няма да ми дават пари, а ще ме „поискат“ като Велик Майстор и Държавата ще клекне бързо и ще ми даде виза. За този щат разглеждането на молбата е безплатно, но за други не е.
5.       Когато и точка 4. е изпълнена иде ред на DIAC, да им пратя всики дикименти събрани до тогава и да си платя гяволията, че искам да стана ОЗИ.  ОЗИ идва от AUSI = Australian.

Туй то, от ясно  по-ясно. Нали ви казах, че в планирането съм джедай.

Ако щете вярвайте, но живеем в много интересни времена. Преди 10ина гадини компютрите бяха като подобрена версия на Правец а интернет зареждаше екрана една цигара време. Сега и на Бургаската гара  има безплатен безжичен (английската дума ми е много сложна) интернет. Представете си. Седите си на перона и чакате пътническия за гара Комунари и четете за Австралия например в лаптопа си. Или пък по Skype говорите с Канада и  белите мечки в Квебек узнават, че ЖП транспортът при нас не е много редовен и надежден, но пък скъп и мизерен.

Та и аз така. Голям фен съм на интернет или свойски казано Мрежата. А че Г-н. Google знае всичко и бързо отговаря въобще не ща да споря с никого. Пробвайте нещо. Например си напишете името и кликнете търси. Ще се изнендате от неща, които и Вие не знаете за себе си.
И след като имах вече План всичко стана още по-драматично. Естествено за това следващия път, но сещайте се, че точките съм ги метнал като отличник. От ония дето карат лъскави коли... ;)))

Няма коментари:

Публикуване на коментар